Dzisiaj będzie dobre 🙂
Opowiem Ci o strategii, dzięki której stworzysz UNIKALNĄ firmę.
Firmę, która przyciąga spojrzenia, budzi podziw klientów i zazdrość konkurencji.
Wszystko co tutaj przeczytasz nie znajdziesz w żadnym poradniku z przedsiębiorczości.
To moja autorska strategia, którą wiele razy przetestowałem w boju.
…i z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że działa REWELACYJNIE.
Jednak musi być dobrze zrozumiana i przede wszystkim zastosowana.
Nazywam ją metodą na Quantina Tarantino.
Będzie to jedna z trzech strategii, które stanowią fundament mojej nowej działalności związanej z edukacją w zakresie przedsiębiorczości… O pozostałych dwóch pisałem we wcześniejszych newsletterach tj.:
#1. Strategia na PRZYCZÓŁEK RYNKOWY, która polega na znalezieniu niewielkiego rynku, który będziesz wstanie zdominować w możliwie jak najkrótszym czasie. (całość tutaj)
#2. Strategia na FIRMĘ 2.0., która polega na ciągłym ulepszaniu firmy, poprzez regularne przechodzenie od wersji 1.0 do 2.0 (całość tutaj)
Ok.
Przejdźmy zatem do tego – Jak robi się unikalną firmę i na czym polega metoda na Quantina Tarantino ?
Na początku muszę przyjąć założenie, że nie każdy wie kim jest Quantin Tarantino.
To jeden z najbardziej znanych reżyserów ze świata Hollywood.
Jego wizytówką jest unikalny styl…
Znajdziesz go w każdym z 9 filmów jakie to tej pory zrobił.
Spójrz na listę:
- Wściekłe psy;
- Pulp Fiction;
- Jackie Brawn;
- Kill Bill (obie części)
- Death Proof;
- Bękarty Wojny;
- Django;
- Nienawistna ósemka;
- Pewnego razu w Hollywood;
Założę się, że kojarzysz przynajmniej jeden film.
Cechą charakterystyczną każdego z nich jest to, że to taka mieszanka gatunków, z których wychodzi oryginalny styl.
Sam Tarantino w wywiadach podkreśla, że nie ukończył, żadnej filmowej szkoły, a cała jego edukacja sprowadzała się do oglądania niezliczonej ilości filmów.
Z każdego z nich wyłuskiwał to co mu się najbardziej podobało, a następnie (po latach) wkładał to do swoich filmów.
Tak stworzył UNIKALNOŚĆ z jakiej zna go cały świat.
Teraz powstaje pytanie – jak Ty możesz wykorzystać to w swojej firmie ?
Masz robić dokładnie to samo co robił Tarantino.
Obserwujesz jak działają inne firmy wokół Ciebie.
Następnie zapisujesz wszystko co Ci się spodobało.
Z czasem wybrane elementy wprowadzasz do swojej firmy.
W mojej metodzie obowiązują jeszcze dwie bardzo ważne zasady:
#1. Po pierwsze, do swojej firmy przenosisz tylko rozwiązania z innych branż…
Jeżeli przeniósł byś to co robi Twoja bezpośrednia konkurencja – stałbyś się jej kalką.
…a Tobie przecież chodzi o to żeby od konkurencji się odróżnić.
Dlatego przenosisz tylko rozwiązania zaczerpnięte z innych branż.
#2. Po drugie, musisz uważać, żeby nie przesadzić…
Załóżmy, że chcesz zrobić koktajl.
Bierzesz mikser. Do środka wrzucasz dwa banany i wlewasz jogurt.
Myślisz sobie – fajnie by było jakoś to urozmaicić.
Jeżeli dodasz trochę borówek, koktajl będzie pyszny.
Jeżeli wrzucisz tam karkówkę to pewnie nie da się go wypić 🙂
Dlatego pamiętaj, żeby nie przesadzić…
Dla lepszego zobrazowania metody dam Ci kilka przykładów.
Kiedy 20 lat temu uruchamiałem firmę doradztwa rolniczego, jedną z pierwszych rzeczy jaką zrobiłem była wizyta u mojej konkurencji. Odwiedziłem ODR.
Podczas wizyt byłem trochę takim szpiegiem, który udaje zwykłego klienta. Chciałem na własne oczy zobaczyć jak wygląda obsługa klienta.
Moja wizyta wyglądała mnie więcej tak:
— wszedłem do budynku. Stanąłem pośrodku korytarza przy, którym było kilka gabinetów.
— na wstępie szukałem jakieś rozpiski do kogo mogę się zwrócić w sprawie konsultacji.
— nie znalazłem.
— w tej sytuacji wszedłem do pierwszego gabinetu żeby czegoś się dowiedzieć.
— tam Pani z ODR rozmawia z petentem.
— wchodzę do następnego gabinetu, w którym zostaje poinformowany, że mam 20 minut poczekać, jak kolega wróci z terenu, to mnie przyjmie w gabinecie obok.
— czekam;
— Pan przychodzi;
— Wchodzimy do gabinetu;
— Na wstępie Pan mnie pyta – Czy mam coś przeciw temu żeby zapalił ?
— Mówię, że nie mam (niemniej jestem trochę zdziwiony faktem palenia przy kliencie)
— Sama konsultacja w mojej ocenie przebiega w porządku, do momentu, w którym dochodzimy do etapu kiedy doradca powinien zaoferować obsługę doradczą;
— Pan tego nie robi.
— Kiedy pytam o cenę i możliwość współpracy?
— Pan mnie zbywa i zaczyna mnie mocno zniechęcać do skorzystania z programu.
Po wizycie stwierdziłem, że pierwszy kontakt klienta z firmą doradczą powinien wyglądać zupełnie inaczej.
Wzorzec pożyczam z prywatnej klinki medycznej w Warszawie.
Po jakimś czasie moja firma miała wyznaczoną osobę, której głównym zadaniem był pierwszy kontakt z klientem.
Każda osoba była zapisywana wcześniej na określony dzień i godzinę. Do firmy wprowadziłem system rezerwacyjny, który każdorazowo wysyłał do klienta SMSa z przypomnieniem o wizycie.
Wyznaczona osoba miała też odbierać dokumenty, które klient miał w firmie zostawić, kserowała dokumenty, wydawała gotowe wnioski i dokonywała rozliczeń.
Klient był zadowolony bo nie musiał czekać.
Doradcy byli zadowoleni bo dużo wcześniej wiedzieli, o której godzinie mają spotkanie z klientem, przez co mogli dużo lepiej organizować swoją pracę.
Do firmy wrócił porządek, a wszystko dzięki rozwiązaniu, które pożyczyłem z innej branży.
Jak widzisz metodę na Quantina Tarantino stosowałem już kilkanaście lat temu 🙂
Wtedy robiłem to dość intuicyjnie – poprostu czułem, że to dobre posunięcie.
Dzisiaj, mam większą świadomość.
Wiem, że to rewelacyjny sposób, na zbudowanie unikalnej firmy.
Dlatego metodę na Quantina Tarantino na stałe weszła do repertuaru metod, które wykorzystuje.
Niedługo zobaczysz tego więcej w moich poczynaniach.
Spójrz chociażby na ten newsletter.
— jest tu lekki przystępny język;
— jest tu trochę świata filmu;
— jest trochę mojej historii;
— jest tu moje doświadczenie;
— jest grafika;
— jest konkretna porada biznesowa;
— jest inspirujący cytat na koniec.
Każdy element kiedyś gdzieś znalazłem i pożyczyłem.
Teraz wszystko wrzuciłem do blendera o nazwie „Duma z bycia PRZEDSIĘBIORCĄ”
Efekt to bardzo wartościowy i unikalny tekst, który właśnie czytasz.
…a jak robią inni.
Wchodzą na czata GPT
- Komenda nr 1 – podaj mi 10 sposobów, jak zbudować unikalną firmę;
- Komenda nr 2 – stwórz z tego artykuł na 2 tys. znaków;
- Następnie kopiuj wklej do newslettera i wyślij.
Czas pracy z wykorzystaniem czata GPT – 30 minut.
Mój czas pracy – 5 godzin.
Jednak dzięki temu powstaje UNIKALNA treść.
Podsumujmy.
Jeżeli chcesz zbudować unikalną firmę, rób tak samo jak Quantin Tarantino.
Bierz wszystko co najbardziej podoba Ci się w innych firmach.
Następnie instaluj to u siebie.
Pamiętaj jednak przy tym o dwóch zasadach:
#1. Rozwiązanie bierzesz z firm, które działają w innych branżach;
#2. Uważasz żeby nie przesadzić.
Powodzenia 🙂
…a jak to zrobić w praktyce przeczytasz w poradzie biznesowej.
PORADA BIZNESOWA
eżeli chcesz stworzyć unikalną firmę, zacznij stosować metodę na Quantina Tarantino.
A zrobisz to tak.
Kup sobie mały notatnik, który zawsze będziesz miał przy sobie.
Korzystaj z usług i produktów innych firm.
Bacznie obserwuj jak działają i zapisuj wszystko co Ci się podoba.
Raz na kwartał przeglądaj notatnik i analizuj co mógłbyś wprowadzić do swojej firmy.
…i jeszcze jedno.
Jeżeli nie lubisz chodzić z notatnikiem – możesz zapisywać w telefonie.
Powodzenia 🙂
CYTAT BIZNESOWY
Quantin Tarantino powiedział „Kradnę z każdego pojedynczego filmu, jaki kiedykolwiek powstał. Kradnę ze wszystkiego. Wielcy artyści kradną, nie składają hołdów”